کتاب رساله روش های ارگونومی و فاكتورهای انسانی

روش های ارگونومی ‌و فاكتورهای انسانی امكان انجام تجزیه و تحلیل و طراحی مؤثر را به افراد می دهد. هدف اصلی این کتاب نیز ارائه جامع، معتبر و عملی از روش های ارگونومی ‌و فاكتورهای انسانی معمول می باشد. اصطلاح ارگونومی و فاكتورهای انسانی به طورمترادف بكار گرفته می شوند و هردو رابطه دوسویه کار و نیازهای شغلی را تشریح می نمایند. این كتاب به منظور تشویق افراد در استفاده کامل روش های ارگونومی ‌و فاكتورهای انسانی در طراحی سیستم در نظر گرفته شده است. این کتاب حدود 32 روش از پنج حوزه تخصصی ارگونومی را پوشش داده شده است. این پنج بخش برخی از جنبه های ارگونومی ‌و فاكتورهای انسانی در سیستم های تجزیه و تحلیل، طراحی، و ارزیابی را معرفی می كند.

فصل اول كتاب حاضر از راهنمای «ارزیابی قدرت فیزیكی در ارگونومی، نوشته  Sean Gallagher و همکاران ، انتشارات انجمن بهداشت صنعتی آمریكا -AIHA- در سال 1998» و بقیه فصل ها برگرفته از کتاب «فاكتورهای انسانی و روشهای ارگونومی، تالیف Neville Stanton و همكاران، انتشارات CRC Press LLC در سال 2005»  می باشد. این كتاب برای متخصصین ارگونومی طراحی شده است، اگرچه قابلیت استفاده برای سایر رشته های مرتبط مانند مهندسی صنایع، مهندسی بهداشت حرفه ای، ایمنی صنعتی ومدیریت HSE را به منظور تجزیه و تحلیل ارگونومیك و ارتقای كیفیت محصول و سلامت پرسنل دارا می باشد.

 

نویسندگان: دكتر جبرائیل نسل سراجی، مهندسان سمیه فرهنگ، محسن كارچانی، پروین احمدی نژاد، محسن امیدوار، علی صالحی، سجاد زارع و سعید احمدی

انتشارات آثار سبحان     (1392)       148 صفحه      7400 تومان      تلفن: 66971112

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *