کتاب مبانی طرح‏ ریزی و پیاده ‏سازی سیستم مدیریت جامع بهداشت، ایمنی و محیط زیست

مطابق با آخرین آمار رسمی منتشره توسط سازمان بین‏ المللی کار در سال 2006، سالانه 270 میلیون نفر در جهان، دچار حوادث ناشی از کار منجر به جرح یا فوت می‏ شوند و بالغ بر 2 میلیون نفر آنها به علت حوادث و بیماری‏ های شغلی ناشی از کار جان خود را از دست می‏دهند. در این میان کارگران صنعت ساختمان به عنوان یکی از پر مخاطره‏ ترین مشاغل، 3 تا 4 برابر بیش از سایر صنایع، دچار حوادث ناشی از کار منجر به فوت می‏شوند.

شایان ذکر است که توجه به نیروی انسانی، به عنوان اصلی‏ترین سرمایه هر سازمان، همچنین بهبود فرآیندهای کاری در راستای تولید و عملیات بهره‏ وری و نیز توجه به مسایل زیست محیطی برای تحقق به توسعه پایدار، از مهمترین معیارهای رقابت‏ پذیری سازمان‏ ها به شمار می‏روند. لذا امروزه پرداختن به موضوعات ایمنی، بهداشت و محیط زیست، به یکی از اولویت‏ های کسب و کار تبدیل شده و بهره‏ گیری از یک نگرش جامع و نظام‏ مند مدیریت یکپارچه HSE را ضروری ساخته است.

مطاله این کتاب که با هدف تبیین رویکردها، مبانی روان شناختی و فرآیند متدولوژیک در این زمینه به رشته تحریر درآمده به تمامی کارشناسان بهداشت حرفه‏ ای، ایمنی، محیط زیست، طب کار و سایر رشته‏ های مرتبط توصیه می‏ گردد.

 

نويسنده: دکتر بیژن مقصودلو

انتشارات فدک ایساتیس     (1388)     268 صفحه     5000 تومان    تلفن: 66465831

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *