مراحل اخذ تاییدیه آتش نشانی

مراحل اخذ تاییدیه آتشنشانی و روند دریافت این تاییدیه از سازمان آتش نشانی و یا سازمان نظام مهندسی برای ساختمان، ابتدا باید تشکیل پرونده و هماهنگی امور اداری پرونده پروژه در سازمان آتش نشانی با اخذ وکالت کاری از کارفرما و یا نماینده قانونی ایشان انجام شود.

معمولا در روند اخذ تاییدیه سازمان آتش نشانی (آتش نشانی تهران، آتشنشانی اصفهان، مشهد شیراز و …) می بایست در جلسات فنی و حل اختلاف سازمان آتش نشانی به عنوان نماینده کارفرما شرکت نمود تا در حین اجرای پروژه بتوان مشکلات و چالش های ایمنی و آتشنشانی پروژه را برطرف نمود.

 

نمودار روند دریافت اخذ تاییدیه سازمان آتشنشانی برای ساختمان ها

برای سهولت درک روند دریافت تاییدیه سازمان اتش نشانی، در این قسمت چند نمونه چارت مربوط به مراحل اخذ تاییدیه آتش نشانی برای شما دوستان حرفه ای تهیه شده است که می توانید به صورت رایگان آن را از طریق فرم زیر دریافت نمایید. در کمتر از 5 ثانیه فرم زیر را پر کنید تا این چارت کاربردی و ارزشمند را دانلود کنید.

 

بسته به نوع پروژه و کاربری آن، از جمله مواردی که احتمالا در طی روند اخذ این تاییدیه از سازمان آتشنشانی می بایست انجام شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی و محاسبات سیستم اعلام و اطفای حریق و ارائه نقشه های مربوطه و تصحیح شماتیک جانمایی
  2. طراحی سیستم هایی نظیر فشار مثبت دهلیز پلکان ها،تهویه پارکینگ ها،سیستم پمپاژ و مخازن، شبکه برق اظطراری و …
  3. طراحی و انتخاب نوع خاموش کننده های دستی متناسب، تابلوهای هشدار و …

 

نکته: در برخی از شهرها ممکن است متولی این تاییدیه شهرداری و یا سازمان نظام مهندسی باشد

اجرای صحیح و اصولی و ارتباط با کارشناسان مرتبط در سازمان آتشنشانی و دریافت مشاوره از آنها و همچنین نظارت بر اجرا و تست سیستم های اعلام و اطفاء حریق و تحویل از پیمانکار و همچنین نظارت بر خریداری تجهیزاتی مانند دربهای دودبند، تجهیرات جانبی استخر، دیگر اقلام مورد نیاز بر اساس استاندارد و ضوابط آتش نشانی می تواند از گرفتاری ها و چالش های روند اخذ تاییدیه آتش نشانی برای ساختمان ها و مراکز تجاری و صنعتی به شدت کاهش دهد.