کتاب سیستم اعلان حریق

بهترین و روانترین کتاب فنی و اجرایی سیستم اعلان حریق مطابق با آخرین تغییرات سازمان NFPA آمریکا

در این کتاب کاربردی و روان، با دید آموزشی و اجرایی به آموزش سیستم‌های اعلان حریق بر اساس استاندارد NFPA 72 پرداخته شده است و با ساختاری کاملاً سازمان‌یافته، قدم‌به‌قدم نکات کلیدی و کاربردی و راهکارهای فنی ارزشمند موردنیاز در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مورد بررسی قرار گرفته است.

 

اطلاعات کلی کتاب:

نام کامل کتاب: کتاب “مهندسی سیستم های اعلان حریق”

نویسنده: محمد موسی زاده (بنیانگذار آموزشکده حریق ایران)

انتشارات: یزدا

صفحات: 448 صفحه

قطع کتاب: وزیری

قیمت: 437،000 تومان + 90،000 تومان هزینه ارسال

با توجه به حجم سفارش‌ها و ارسال پستی کتاب، زمان تحویل بین ۵ تا ۷ روز است.

هم چنین برای تهرانی ها، در صورت نیاز به تحویل فوری، ارسال با پیک نیز امکان پذیر می باشد.

جهت تهیه کتاب مبلغ 527،000 تومان را به شماره حساب زیر واریز و فیش واریزی را به همراه نام و نام خانوادگی و آدرس پستی به شماره 09128439507 از طریق پیام رسال تلگرام و یا ایتا ارسال نمایید.

شماره کارت: 6063731151196418 بانک مهر اقتصاد به نام محمد موسی زاده

 

دانلود رایگان 40 صفحه از کتاب مهندسی سیستم های اعلان حریق:

شاید تمایل داشته باشید که پیش از سفارش کتاب نگاهی دقیق به داخل آن بیاندازید. بنابراین توصیه می‌کنم حتماً 41 صفحه از این کتاب 448 صفحه‌ای را دانلود کنید تا دیدگاهی نسبت به این کتاب به دست آورید، برای دانلود کافی است در کمتر از 5 ثانیه فرم زیر را پر کنید و فایل کتاب را دریافت نمایید.

[ulp id=’L5KQZKtLjWCVxBjA’]

این کتاب برای چه کسانی مفید است؟:

این کتاب برای مشاوران، طراحان، نصابان، کارفرمایان و کارشناسان سیستم های اعلان حریق و همچنین تمامی دوستانی که قصد دارند بصورت حرفه ای وارد این صنعت شوند، با بیانی شیوا و روان نوشته شده است و همچنین می تواند به عنوان منبعی ارزشمند در آزمون های سازمان نظام مهندسی و آتش نشانی مورد استفاده قرار گیرد. تمام کسانی که به‌نحوی با سیستم های اعلان حریق (چه صنعتی و چه ساختمانی) سروکار دارند از طراحان گرفته تا مشاوران، بازرسان، نصابان و کارفرمایان این پروژه ها، می‌توانند از مطالب آن استفاده کنند. اگر می‌خواهید بهترین کارشناس حوزۀ سیستم های اعلان حریق باشید، دانش حریق خود را متحول کنید و همچنین کسب‌و‌کار بسیار موفقی در زمینه سیستم های اعلان حریق داشته باشید، این کتاب دقیقا برای شما نوشته شده است.

همچنین این کتاب برای دوستانی که قصد شرکت در آزمون آتش نشانی و یا آزمون نظام مهندسی را دارند، منبع بسیار جامع و قابل اطمینانی خواهد بود.

 

برخی از مخاطبان پیشنهادی این کتاب:

– کارشناسان نظام مهندسی

– کارشناسان ایمنی و آتش نشانی

– مشاورین سیستم های اعلام از حریق

– بازرسان و ناظران سیستم های اعلان حریق

– آمادگی آزمون نظام مهندسی و آتش نشانی

– بهره برداران پروژه های سیستم اعلان حریق

– پیمانکاران و مجریان سیستم های اعلان حریق

– کارشناسان تعمیر و نگهداری سیستم های اعلان حریق

ساختار مطالب، محتوا و مثال های کتاب به گونه ای طرح ریزی شده است که راهکارهای فنی ارائه شده در آن را، هم در پروژه های صنعتی و هم در پروژه های ساختمانی می توان مورد استفاده قرار داد.

سرفصل های کتاب:

فصل ۱: تاریخچۀ سیستم های اعلان حریق
در این فصل به بررسی تاریخچه و معرفی اولین سیستم اعلان حریق و اولین شرکت ها و کاشف های حریق در دنیا پرداخته شده است.

فصل ۲: اهداف حفاظت در برابر آتش و درک نشانه های حریق
در این فصل در خصوص اهداف حفاظت از حریق، محدودیت های سیستم اعلان حریق، علل عدم کارایی سیستم اعلان حریق بیشتر آشنا خواهید شد.

فصل ۳: انواع سیستم های اعلان حریق
در این فصل به بررسی مفصل انواع سیستم های اعلان حریق، علی الخصوص سیستم های متعارف و آدرس پذیر، شامل ساختار، نحوه عملکرد، انواع ماژول های ورودی و خروجی، ایزولاتورها، آدرس دهی تجهیزات آدرس پذیر، پنل های تکرار کننده و… پرداخته شده است.

فصل ۴: کاشف حرارت نقطه ای
در این فصل با طبقه بندی کاشف های حرارت، تعیین فاصله آنها از یکدیگر در شرایط مختلف نظیر سقف های صاف، شیبدار، دارای ساختار تیر و تیرچه و سایر نکات کلیدی و کاربردی مربوط به کاشف های حرارت نقطه ای مطابق با استاندارد NFPA72 بصورت مفصل آشنا خواهید شد.

فصل ۵: کاشف دود نقطه ای
در این فصل با انواع کاشف دود نقطه ای،ملاحظات مربوط به طراحی کاشف دود، استفاده، جانمایی و فاصله گذاری مناسب آنها آشنا خواهید شد.

فصل ۶: کاشف دود خطی
در این فصل بصورت مفصل با کاربردهای کاشف دود خطی، انواع آنها، پدیده لایه بندی هوا، الزامات طراحی کاشف های دود خطی و آزمون و نگهداری آنها آشنا خواهید شد.

فصل ۷: کاشف دود کانال
در این فصل به بررسی محدودیت کاشف های دود کانال، سیستم هوای ورودی و برگشتی، مشخصات دود در سیستم های HVAC، روند استفاده و نصب کاشف دود کانال و تعمیر و نگهداری و روندهای متداول آزمون این نوع کاشف پرداخته شده است.

فصل ۸: کاشف دود مکشی
این فصل بصورت مفصل به بررسی کاربردهای کاشف دود مکشی و استانداردهای طراحی آن، انواع فناوری های کاشف های دود مکشی، الزامات طراحی و انواع راهکارهای استفاده از این کاشف قدرتمند در پروژه ها پرداخته شده است.

فصل ۹: کاشف حرارت خطی
در این فصل به بررسی انواع کاشف حرارت خطی نوع دیجیتال و آنالوگ، ارائه راهکارها و نحوه استفاده و الزامات طراحی آنها پرداخته شده است.

فصل ۱۰: کاشف شعله
مقایسۀ انواع گوناگون کاشف شعله، جانمایی و ملاحظات طراحی و فاصله گذاری آنها و بررسی کاربردهای کاشف های شعله از جمله موارد مورد بحث در این فصل می باشد.

فصل ۱۱: شستی اعلان حریق
در این فصل به بحث شستی های اعلان حریق و جانمایی و محل نصب آنها پرداخته شده است.

فصل ۱۲: تجهیزات هشداردهنده
انواع تجهیزات هشداردهنده، الزامات و محدویت های طراحی، جانمایی آنها، الزامات حالت عمومی و خصوصی تجهیزات هشدار دهنده نظیر آژیرها و فلاشرها از جمله موارد برجسته مورد بحث در این فصل کتاب است.

فصل ۱۳: چراغ نشانگر
در این فصل بصورت مفصل به بررسی نحوه استفاده از چراغ های نشانگر در سیستم های متعارف و آدرس پذیر پرداخته شده است.

فصل ۱۴: مدارها و مسیرهای ارتباطی سیستم اعلان حریق
بررسی انواع کلاس های مسیرهای ارتباطی سیستم های اعلان حریق، حداسازی مسیرها، پایستگی مسیرها و نظارت بر پیوستگی و کارایی مدار از جمله موارد برجسته مورد بحث در این فصل می باشد.

فصل ۱۵: سیستم های اعلان حریق ناحیه تحت حفاظت
بررسی نرم افزار سیستم های اعلان حریق، عملکرد مدارهای تجهیزات ورودی و آدرس پذیر، زون های SLC، قوانین مرتبط با فعال سازی سیستم های اطفای حریق و… از جمله موارد برجسته مورد بحث در این فصل می باشد.

فصل ۱۶: بازرسی، آزمون، تعمیر و نگهداری سیستم های اعلان حریق
در این فصل بصورت مفصل به بحث بازرسی، آزمون، تعمیر و نگهداری سیستم های اعلان حریق مطابق با استاندارد NFPA72 پرداخته شده است.

فصل ۱۷: صلاحیت کارکنان
بررسی الزامات مربوط به صلاحیتهای طراح، نصاب، کارکنان بازرسی، آزمون و خدمات فنی سیستم های اعلان حریق و ابزارهای تعیین صلاحیت مطابق با استاندارد NFPA72 از جمله موارد برجسته مورد بحث در این فصل می باشد.

فصل ۱۸: منابع تغذیه
در این فصل به بررسی مفصل انواع منابع تغذیه، مشخصات منابع تغذیه اولیه، منبع تغذیه ثانویه و تعیین ظرفیت منبع تغذیه ثانویه پرداخته شده است.

 

نظر برخی از برترین اساتید و مدیران صنعت ایمنی و حریق:

مهندس محمود قدیری – معاونت پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران

ایمنی کلیشه‌ای است که فرد فرد ما ضرورت وجود آن را می‌خوانیم، می‌بینیم، گوشزد می‌کنیم و گاهی به‌صورت دردناک عدم وجود آن را حس می‌کنیم. کتاب مهندس محمد موسی زاده به نام “مهندسی سیستم‌های اعلان حریق” می‌تواند به‌عنوان مرجعی قابل‌اطمینان بر اساس آخرین تغییرات استاندارد NFPA72 گامی بزرگ در توسعه دانش ایمنی و آتش‌نشانی در موضوع سامانه‌های هشدار و اعلان حریق باشد. لذا ضمن تأیید و قدردانی از موضوع تدوین و چاپ این کتاب ارزشمند امیدواریم در آینده شاهد توسعه کمی و کیفی منابع و مراجع علمی و تخصصی آئین‌نامه‌ها و استانداردهای تخصصی در این حوزه باشیم.

مهندس علی کریمی آنچهرئیس گروه برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

بی‌شک تلاشی این‌چنین در تدوین کتابی جامع در خصوص سیستم‌های اعلان حریق درخور قدردانی و تشکر است. امید که همگام با پیشرفت فناوری‌های نوین، در ویرایش‌های بعدی، نسبت به روزآمد نمودن کتاب نیز همت شود.

مهندس حسام طاووسی – نویسنده کتاب طراحی اسپرینکلر و متخصص حفاظت در برابر حریق (CFPS, CWBSP, CSITMS)

علم “حفاظت در برابر حریق” از علوم نوپای دنیای امروز است. در سالیان اخیر، تلاش‌های بسیار زیادی در زمینه تدوین کدها و استانداردهای حریق، بخصوص در کشورهای پیشرفته دنیا صورت گرفته که دستیابی به آن‌ها می‌تواند به بالارفتن سطح ایمنی مردم کشور ما بیانجامد. برداشت صحیح از مطالب مرتبط با موضوع “حفاظت در برابر حریق”، که عمدتاً به زبان انگلیسی منتشر شده‌اند، نیازمند آشنایی کامل به این زبان و داشتن تجربه کافی در زمینه ایمنی است. با توجه به شناخت اینجانب از آقای مهندس موسی زاده، مطمئنم کتاب ایشان می‌تواند راهگشای فعالان حوزه ایمنی و اعلان حریق باشد.

مهندس ناصر رهبر نویسنده کتاب رفتارشناسی آتش و عضو هیئت مدرسان دانشکده آتش‌نشانی و مشاور حفاظت فنی وزارت کار

اگرچه سیستم‌های اعلان حریق از حدود ۳۰ سال پیش به ایران وارد و در ساختمان‌ها اجرا شده است؛ اما کتاب‌های فنی خوب در این زمینه بسیار محدود می‌باشد. کتاب حاضر دامنه وسیعی از اطلاعات و راهکارهای فنی ارزشمند را به همراه مثال‌ها و اشکال متعدد مطابق با استاندارد NFPA72 در اختیار خو

کتاب کف در سیستم های اطفای حریق فوم

اولین کتاب رایگان آموزشکده حریق با نام “کف در سیستم های اطفای حریق فوم” در راستای افزایش دانش عمومی کسب و کارهای حفاظت از حریق منتشر گردید.

این کتاب 76 صفحه ای گام به گام چگونگی استفاده از فوم را در سیستم های اطفای حریق فوم تشریح می کند و به شکل ساده ای شما را با این گونه مواد آشنا می کند.

پیشنهاد می کنیم اگر آب در دستان است زمین گذاشته و این کتاب را بخوانید.

دانلود رایگان کتاب “کف در سیستم های اطفای حریق فوم”

خوشحالمان خواهید کرد، اگر نظرات خود را در مورد این کتاب با ما در میان بگذارید.