آموزش مدیریت دریافت ایمیل های جیمیل در تب اصلی (Inbox)

یکی از بهترین امکاناتی که گوگل در سالهای اخیر به سرویس ایمیل خود اضافه کرده است، تب های طبقه بندی در inbox است.این قابلیت در ماه می اطلاع رسانی شد ولی هم اکنون برای استفاده کاربران به سرویس جیمیل اضافه شده است.

 

 

 

 

 

آموزش انتقال ایمیلی خاص و دریافت آن در تب اصلی جیمیل (Primary)

مطابق شکل زیر شما میتوانید با کلیک چپ ایمیل را کشیده و از تب Promotion به سمت تب Primary انتقال دهید.

.

.

پس از انجام این عمل “دراگ اند دراپ”، پنجره کوچکی باز می شود که از شما می خواهد تا این انتقال را تایید کنید. با کلیک کردن بر روی گزینه “Yes” از این به بعد این ایمیل در تب اولیه (Primary) جیمیل شما دریافت خواهد شد.

.

.

روش دیگر اینکه همانند شکل زیر بر روی ایمیل موجود در تب Promotion کلیک راست کرده، گزینه “Move to tab” و سپس Primary را انتخاب کنید.

.

.

پس از این کار نیز مجددا پنجره کوچک زیر جهت تایید باز می شود که با زدن گزینه “Yes” ایمیل های بعدی از این آدرس در تب Primary جیمیل شما قرار خواهد گرفت.

 


ویژگی جالب این تب ها این است که جیمیل به طور اتوماتیک تشخیص می دهد کدام ایمیل مربوط به کدام تب است و ایمیل جدید را به تب مناسب خود انتقال می دهد. این ویژگی مفیدی برای کاهش شلوغی و افزایش نظم inbox کاربران است.

برای مثال کلیه اطلاع رسانی ها از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، توئیتر و … به طور اتوماتیک به تب Social و ایمیل های تبلیغاتی به تب Promotions وارد می شود.

اگر شما هنگام وارد شدن به اکانت خود در جیمیل این تب ها را نمی بینید یا اگر می خواهید در آنها تغییراتی ایجاد کنید، موارد زیر را مطالعه کنید:

۱) در سمت راست صفحه جیمیل خود، آیکون چرخ دنده که همان تنظیمات جیمیل است را پیدا و بر روی آن کلیک کنید.

۲) بر روی گزینه Configure inbox کلیک کنید.

۳) در اینجا تب های مورد نظر خود که می خواهید فعال یا غیر فعال باشد را انتخاب کنید. اگر شما نمی دانید که هر تب به چه نوع ایمیلی مربوط است موس خود را بر روی نام آن تب نگه دارید تا ایمیل هایی از داخل inbox خودتان که به این تب مربوط می شود، به شما نشان داده شود.

۴) بعد از پایان کار بر روی گزینه save کلیک کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *