مزایا و فواید اطفاء حریق اتوماتیک پایروژن ایروسل

پایروژن جدیترین سیستم اطفا حریق اتوماتیک می باشد که امروزه جایگزین تمامی سیستم های اطفا حریق قبلی شده است . پایروژن مزایا ، امکانات و فواید منحصر به فردی را دارا می باشد که در این بخش سعی بر آن داریم به بیان مهمترین آن های بپردازیم :از جمله این موارد می توان به غیر سمی بودن ، اطفا حریق بدون کاهش سطح اکسیژن ، سرعت عملکرد بالا ، بی ضرر برای انسان ، بی ضرر برای محیط زیست و غیره اشاره کرد.

نصب بدون پیچیدگی و راه اندازی مجدد سریع :

مخازن پایروژن به صورت الکتریکی و یا از طریق حرارت به صورت اتوماتیک فعال می گردند . سیم کشی ساده و اتصالات راحت ، زمان نصب را به یک سوم و یا کمتر در مقایسه با سایر سیستم های اطفا حریق کاهش می دهد.

در صورتیکه مخازن پایروژن ایروسل تخلیه گردند ، نصب مجدد کپسول های اطفا حریق پایروژن ایروسل در چند دقیقه امکان پذیر خواهد بود و زمان غیر فعال بودن سیستم را به حداقل کاهش می دهد. همچنین کپسول های سیستم اطفا حریق پایروژن ایروسل به مدت 10 سال هیچ گونه نیازی به شارژ مجدد ندارند و پیش بینی می شود این مدت به 25 سال نیز ارتقاء یابد.

غیر سمی و اطفای حریق بدون کاهش سطح اکسیژن :

سیستم اطفا حریق پایروژن ایروسل کاملا غیر سمی است و بر خلاف سایر جایگزین های هالون ، اطفا حریق پایروژن در تماس با سطوح گرم هیچ نوع اسید خورنده ای مانند فلورید هیدوژن تولید نمی نماید .

سیستم اطفا حریق پایروژن تولید برومید و کلرین نمی نماید و جهت اطفا حریق سطح اکسیژن را به هیچ وجه کاهش نمی دهد. در واقع سیستم اطفا حریق پایروژن ایروسل ضلع چهارم منشور آتش ، که به عبارتی جلوگیری از ایجاد واکنش های شیمیایی درون حریق می باشد را مورد هجوم قرار می دهد که این واقعه خود یکی از جدید ترین تکنولورژی در اطفای حریق می باشد.

 

 

سه برابر موثرتر از گاز هالون :

در حداکثر تمرکز با 100 گرم ماده برای یک متر مکعب ، سیستم اطفا حریق پایروژن ایروسل خواص اطفا حریق معادل یا بهتر از هالون 1301 با 330 گرم برای هر متر مکعب را داراست. این خواص در آزمایشگاه های علمی تست شده و به تایید رسیده است . سیستم اطفا حریق اتوماتیک پایروژن ایروسل نسبت به سایر سیستم ها ی اطفا حریق ، جهت اطفا ، کمترین مقدار ماده اطفا کننده را نیاز دارد.

 

 

دوست محیط زیست :

سیستم اطفا حریق اتوماتیک پایروژن ایروسل به عنوان ماده بدون تخریب لایه اوزون تایید شده است ( Zero ODP ) ، همچنین اثر آن بر روی گرمایش زمین صفر می باشد (Zero GWP) و نیز به طور رسمی به وسیله انجمن حفاظت محیط زیست آمریکا در برنامه جایگزین های قابل توجه هالون ، به عنوان جایگزین مناسب هالون شناخته شده است.

اقتصادی و مقرون به صرفه :

با وزن کم و نیاز به حداقل فضا ، نصب آسان و سریع بدون نیاز به نگهداری و 10 سال ماندگاری بدون سرویس ، سیستم اطفا حریق اتوماتیک پایروژن تنها جایگزین مقرون به صرفه برای هالون می باشد .

 

کم وزن و کم حجم :

محفظه های پایروژن سبک ترین و کم حجم ترین سیستم اطفا حریق در دسترس می باشند . فضای مورد نیاز این سیستم ها یک چهلم اینترت گازها ( گازهای بی اثر ) و وزن آنها معمولا در حدود 10% سیستم های رقیب می باشد . با این ویژگی ها در بسیاری از اوقات سیستم اطفا حریق اتوماتیک پایروژن ایروسل تنها جایگزین کاربردی هالون می باشد.

 

 

 

به صورت کلی و خلاصه می توان مزایای سیستم اطفا حریق اتوماتیک پایروژن ایروسل را بصورت زیر بیان کرد :

قابلیت اطفای کلاس های مختلف حریق، جامد (A) ، مایع (B) ، گاز (C) و ناشی از الکتریسیته (E)

بدون مخازن تحت فشار و امکان انفجار

هزینه نگهداری بسیار پایین

غیرسمی و بدون پایین آوردن سطح اکسیژن

ماندگاری بالا در محیط بعد از اطفاء تا 1 ساعت و جلوگیری از شعله وری مجدد

بدون ایجاد اثر خورندگی در دمای بالا و بدون ایجاد آسیب بر روی تجهیزات

جایگزین ایمن تر و بسیارکم هزینه تر سیستمهای گازی موجود

کاملا دوستار محیط زیست (ODP = GWP = 0)

دارای بیشترین ضریب تاثیر گذاری به نسبت وزن

عدم نیاز به فضای جداگانه جهت نصب و لوله کشی

معرفی شده توسط US EPA بعنوان مناسب ترین جایگزین سیستم گازی Halon

بدون هیچگونه امکان نشتی، چکه و افت فشار و عدم نیاز به شارژ مجدد تا 10 سال

هدایت الکتریکی صفر حتی در میدان های قوی

عدم تاثیرپذیری از لرزش و ضربه

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *