کتاب سیستم های مدیریت HSE

وجود سیستم مدیریت HSE، رویکرد پویا و سیستماتیکی را برای استقرار هر یک از موضوعات ایمنی، بهداشتی و زیست‏ محیطی و تبیین تعامل و ارتباط بین آنها و در نهایت ایجاد بهبود مستمر فراهم می ‏نماید. اما باید توجه داشت که پیاده ‏سازی چنین سیستمی با همه خصوصیات مثبت نامبرده شده گاهی برای سازمان مشکل‏ساز و دست و پا گیر بوده و ایجاد بروکراسی می ‏نماید و سازمان با صرف هزینه ‏های زیاد و وقت فراوان به نتایج مطلوب دست نمی ‏یابد.

عدم دسترسی سازمان ‏ها و کارشناسان مربوطه به مدل‏ ها و الگوهای مختلف مدیریت HSE می ‏تواند در انتخاب مدل مناسب ایجاد محدودیت نماید. شاهد این مدعا استفاده حدود 95% شرکت‏ ها و سازمان ‏های ایرانی از مدل‏ هایی مثل OHSAS 18001 و ISO 14001 است فارغ از اینکه آیا نیازهای سازمان‏های مورد بحث با پیاده‏سازی این مدل‏ها برآورده می‏شود یا خیر؟

 در این کتاب سعی شده تا مدل ‏های بین ‏المللی و ملی رایج و موفق سیستم مدیریت HSE که در سراسر دنیا توسط سازمان‏ های معتبر ابداع شده و استقرار یافته ‏اند، به تفصیل تشریح شود. در بخش پایانی کتاب به حدود 60 شرکت برتر دنیا که در زمینه HSE به موفقیت‏ هایی نائل گشته‏اند اشاره شده و تا حد امکان مدل‏های سیستم مدیریت HSE آنها تشریح شده است.

 

نویسندگان: سارا لاهیجانی خسروشاهی

انتشارات فدک ایساتیس     (1393)      424 صفحه     20000 تومان      تلفن: 66465831

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *