کتاب طرح‏ریزی عملیاتی برنامه مدیریت بحران

کشور ما باتوجه به قرار گرفتن در مسیر کمربند کوهزایی آلپ – هیمالیا و برخورداری از اقلیم متغیر و ناپایداری‏ های موقت و موسمی در طول تاریخ، بلایای طبیعی به خصوص سیل و زلزله را در اغلب نقاط خود تجربه کرده است به ‏طوری که جزو ده کشور بلاخیز دنیا محسوب می‏شود.

استقرار ایران در کمربند جهانی زلزله و وجود نقاط جمعیتی متراکم و پراکنش جغرافیایی جمعیت روستایی در عرصه ‏های حادثه‏ خیز، ایران را به کشوری شدیداً  آسیب‏پذیر در برابر زلزله تبدیل نموده است. ساخت ‏و سازه ‏ای بی ‏رویه شهری، مهاجرت روستائیان به شهرها، فرسایش خاک، چرای بی رویه دام در مراتع نقاط روستایی، فقدان امکانات، زیرساخت‏ها، تجهیزات و ابزارهای لازم برای مقابله با انواع حوادث و سوانح مترقبه و غیرمترقبه، ضرورت توجه به مدیریت بحران در نقاط روستایی را دوچندان کرده است.

مجموعه حاضر دربرگیرنده مطالبی است که به اصول، مبانی و روش‏ های مدیریت بحران می‏ پردازد و همگان را با آن آشنا می‏سازد. کارشناس و مدیران بحران با شناخت این مباحث، جایگاه خود را در مجموعه مدیریت سوانح شناخته و در کاستن اثرات، پیامدها و زیان ناشی از حوادث نقش مؤثری ایفا می ‏نمایند.

 

نویسندگان: دکتر رضا جبیبی ساروی، دکتر وحید حسینی جناب و دکتر محمد حیدری

انتشارات:   رویان پژوه        (1393)      196 صفحه      18000 تومان       تلفن: 66486373

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *