کتاب اصول اولیه پاکسازی لکه های نفتی در دریا

این کتاب، نسخه بازنگری شده،کتاب اصول اولیه پاکسازی لکه های نفتی است، که براي اولين بار در سال  1978 میلادی به چاپ رسیده است.با توجه به پیشرفتهای چشمگیر و سریعی که در این زمینه انجام شده است،کتاب حاضر،نسخه بازنگری شده آن است كه در سال 2002 ميلادي به چاپ رسيده است.این کتاب،شامل اطلاعات زیادی درباره روشهای پاکسازی و کنترل آلودگیهای نفتی است.همچنین شامل اطلاعات کلی و تخصصی درباره آلودگیهای نفتی است.این کتاب به روشهای پاکسازی آلودگیهای نفتی در آب،زمانی که به شکل وسیع بر روی آب پراکنده و باعث خسارات زیست محیطی می شود،می پردازد.

در ابتدا درباره مواد نفتی خام و مشتقات آن بحث می کند، سپس به روشهای اندازه گیری و تشخیص ویژگیهای مواد نفتی و اثرات طولانی مدت آن بر محیط زیست اشاره می کند.

اثرات آلودگیهای نفتی بر محیط زیست و کارایی روش پاکسازی با توجه به انواع آلودگی متفاوت خواهد بود.

انواع مواد نفتی بحث شده در این کتاب به خوانندگان، درباره روشهای پاکسازی و کنترل آلودگیهای نفتی درباره انواع مختلف مواد نفتی کمک خواهد کرد.

این کتاب، شامل فهرست واژگان است، که در بخش آخر کتاب وجود دارد. فصل آخر کتاب درباره اثرات آلودگیهای نفتی بر محیط زیست و حیات وحش است، که به فصل آخر این ویرایش از کتاب، به دلیل اهمیت موضوعی اضافه شده است. به دلیل اثرات جدی آلودگیهای نفتی بر محیط زیست و روشهای تعیین چگونگی پاکسازی این نوع از آلودگیها موضوع انتخاب شده برای فصل آخر این کتاب، بهترین روش برای پایان کتاب خواهد بود.

 

مترجم: مریم رسولی

انتشارات سازمان بنادر و کشتیرانی     (1393)      269 صفحه 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *